X
تبلیغات
به سایت آموزشگاه پروین یک خوش آمدید - شورای آموزگاران

به سایت آموزشگاه پروین یک خوش آمدید

مدرسه پروین یک

شورای آموزگاران

 

برنامه سالانه شورای آموزگاران آموزشگاه پروین یک

سال تحصیلی 89 - 88

 

 

ماه

 

تاریخ

 

موضوع

 

 

مهر

 

9 / 7 / 88

 

توافق اولیه – انتخاب نماینده ی معلمین – توجه همکاران به آیین نامه انضباطی دانش آموزان در برخورد با آنان – چاره اندیشی برای تامین مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند آموزش و پرورش – مشارکت موثرو کارآمددرتهیه برنامه ها وفعالیتهای آموزشی و پرورشی وهمکاری در اجرای آن

 

 

آبان

 

7 / 8 / 88

 

آموزش بازیهای دبستانی به همکاران – توجه به زمانبندی دروس –هماهنگی درمورد نحوه استفاده از وسایل کمک آموزشی و کارگاهی –توجه به میزان تکالیف درسی با توجه به نیازهای دانش آموزان 

 

 

آذر

 

12 / 9 / 88

 

بررسی نقش و جایگاه تنبیه و تنبیه بدنی درآموزش و پرورش – تبادل نظر به منظور اتخاذ تدابیرمناسب درمورد مسائل آموزشی ،پرورشی و انضباطی دانش آموزان – برگزاری کارگاه آشنایی با اینترنت

 

 

دی

 

10 / 10 / 88

 

اهمیت و توجه به دانش آموزان ابتدایی و نقش سازنده ی آن در دوران تحصیل –  نظارت برهمسویی برنامه ها و روشهای کاری درچارچوب اهداف دوره تحصیلی و مفادآیین نامه اجرایی مدارس – توجه به بودجه بندی دروس – ارائه ی راهکارهای مناسب برای ترغیب دانش آموزان به منظور مطالعات درسی و غیردرسی .

 

 

بهمن

 

6 / 11 / 88

 

دلایل بدخطی دانش آموزان و راههای اصلاح آن - بحث و تبادل نظر به منظورنحوه تشویق و تنبیه دانش آموزان - تبادل نظر در ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی و بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان و برنامه ریزی برای کاهش آن- برگزاری کارگاه اقدام پژوهی 

 

 

اسفند

 

6 / 12 / 88

 

چرا عصبانی می شویم ؟ وراههای مقابله با عصبانیت چیست ؟ برنامه ریزی و همفکری جهت تکالیف نوروزی و استفاده ی بهینه از اوقات فراغت دانش آموزان در این ایام

 

 

اردیبهشت

 

3 / 2 / 89

 

اختلال وسواس فکری- عملی در کودکان و نوجوانان – همفکری در اجرای کلاسهای فوق برنامه و تقویتی جهت دانش آموزان ضعیف .

 

موضوعات مشخص شده در هرماه توسط یکی از همکاران به صورت مطالعه و تحقیق ارائه می گردد.

چکیده ای ازموضوعات مورد بحث در هر شورا و مطالب ارائه شده در جلسه :

در تاريخ   7 /  8   / 88 جلسه ي شوراي آموزگاران با حضور همكاران آموزشگاه تشكيل شد .در اين جلسه كه با موضوع :

 آموزش بازيهاي گروهي در دوره ي ابتدايي تشكيل شده بود به نقش واهميت تربيت بدني در دوره 

ابتدايي توجه شد. همكاران با استفاده از كتاب (بازيهاي پرورشي ) دوره ي تربيت معلم به صورت گروهي

بازي كردند و به صورت عملي خود آموزش ديدند.جلسه بسيار شاد و مفرح و مفيد بود .

 تاريخ 12/9  /  88  :موضوع : نقش و جايگاه تنبيه و تنبيه بدني د رآموزش و پرورش و موانع خلاقيت

گاهي برخي كلمات مي تواند روح دانش آموز را مورد حمله قرار داده و آن را در هم شكند .منظور از تنبيه

فقط تنبيه بدني نيست .تنبيه در لغت به معناي آگاه كردن است .

يكي از زيباترين ويژگيهاي انسان قدرت خلاقيت اوست . چه بايد كرد كه خلاقيت كودكان ونوجوانان

محدود نگردد؟

موانع فردي : كه عبارتند از عوامل رواني ، فيزيو لوژيك و بيو لوژيك . اگر چه ممكن است برخي افراد به دليل

يك نقص جسماني از انجام بعضي امور باز بمانند . اما اين وضع عموميت ندارد . افرادي را مشاهده مي كنيم

كه با داشتن نقص جسماني به درجات بالاي خلاقيت در كار ورشته خود دست يافته اند .

برخي از موانع رواني كه لازم است مربيان به آن توجه خاص مبذول دارند تا حد امكان اين موانع را كاهش

دهند عبارتند از:

1- عدم اعتماد بنفس 2- ترس از شكست 3- تصور منفي از خود 4- اعتقادبه ارثي بودن خلاقيت 5- كم رويي

و خجالتي بودن 6- نداشتن مقاومت و پشتكار 7- ترس از تحقير و سرزنش 

مربيان بايد با ايجاد فضايي صميمي و گرم به جاي فضايي منضبط و سخت زمينه رشد و

شكوفايي دانش آموزان را فراهم اورند .

 تاريخ    10  /    10  / 88 : موضوع : اهميت و توجه به دانش آموزان ابتدايي و نقش سازنده   آن در دوران تحصيل

1- آموزش و پرورش اولين عامل توسعه :

سلامتي و بهداشت ازديرباز مورد توجه جوامع بشري بوده است . اسلام نيز توجه خاصي به آن مبذول

داشته ؛چنانچه در يكي از احاديث نبوي آمده است : « شايسته ترين ومهمترين چيزهايي كه بايد به كودكان

ونوجوانان خود بياموزيم آن چيزهايي است كه چون بزرگ شدند به آن نيازمندند . » آنچه مسلم است آموزش

و پرورش بايد بكوشد تا با استفاده از توانمنديهاي موجود در راستاي ارتقاي سلامت دانش آموزان ، به آنها

آموزشهاي لازم را بدهد ودر آنها شناخت عميق ايجاد كند .

2- توصيه هاي لازم براي معلمين و مربيان

1- به كودكان لذت بردن از طبيعت ، تفريح ، گردش ولذت بردن از ديدن ديگران را بياموزند .

2- كودكان را انتخابگراني درست در مسير زندگي درست پرورش دهند .

3- به كودكان بياموزند كه چگونه از خشم و پرخاشگري مصون بمانند .

4- رفتار مربيان بايد به دور از تبعيض و همراه با گذشت و حوصله باشد .

تاريخ 6  /  11 /  88  موضوع : دلايل بدخطي دانش آموزان

دلايل بدخطي دانش آموزان :

1-     كتاب ،مجله ،روزنامه و ديگر رسانه هاي نوشتاري كه معمولا  از خطهاي گرافيكي نامناسب به نامهاي

خط فانتزي ،تزئيني و... استفاده مي كنند و آنها را در حكم نوآوري و ابداع در دسترس مربيان قرار مي

دهند .

2-     نداشتن شناخت كافي از ابزار نويسندگي با توجه به چگونگي كاربرد آنها در اوقات گوناگون

3-     آگاهي نداشتن دانش آموز از نحوه درست نشستن در هنگام نوشتن

پيشنهادات :

1-     در كلاس اول ابتدايي از مجرب ترين و علاقمند ترين معلمان استفاده شود .

2-     به ساعت خوشنويسي اهميت بيشتري داده شود .

3-     هنگام نوشتن درست بنشيند .

4-     در نوع تكاليف تنوع وجودداشته باشد .

5-     دانش آموز براي انجام تكليف انگيزه كافي داشته باشد . و...

 

در تاريخ 6 / 12/ 88 در آموزشگاه پروين يك با حضور همكاران ارجمند جلسه شوراي آموزگاران با موضوع :

چرا عصباني مي شويم؟  و راههاي مقابله باعصبانيت چيست برگزار شد

 ارتباط عامل مهمي است كه ما را باديگران پيوند مي دهد يا از ديگران جدا مي كند . براي ايجاد ارتباط بايد

تفاهم و درك متقابل وجودداشته باشد و عصبانيت در اين زمينه دشمن بزرگ ارتباط و تفاهم مي باشد .

عصبانيت باعث ترس و نوعي حس نااميدي مي شود . برخي ارزشها يااهداف مهم مورد حمله قرار مي

گيرند وشما احساس مي كنيد كه كنترل خودرابراوضاع ازدست مي دهيد .

تاحدامكان بهترين منظورها و مقاصدرافرض كنيدتاوقتي زني فكركند انگيزه همسرش براي ديرآمدن به منزل

اذيت كردن اوست عصبانيت او افزايش پيدامي كند .اين افكارمانند ريختن نفت برآتش است .

ازعصبانيت به جاي آسيب رساندن به ديگران به عنوان انگيزه استفاده كنيد .

آنقدر صبركنيد تاآرام شويد بعداز راه تنبيه يا تشويق كردن بررفتار آنها تاثير بگذاريد كه تشويق موثرتراست . 

در تاریخ ۳/ ۲/ ۸۹ جلسه شورای آموزگاران با موضوع :

اختلال وسواس فکری در کودکان و نوجوانان برگزار شد .

برنامه سالانه شورای آموزگاران سال تحصیلی : ۹۰ - ۸۹ :

ردیف

ماه

روز

تاریخ

موضوع

مجری

1

مهر

یکشنبه

4/7/89

توافق اولیه و انتخاب نماینده معلمین – توجه همکاران به آیین نامه انضباطی دانش آموزان – جلب مشارکت فعال آموزگاران در تهیه برنامه ها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی

مسئول آموزشگاه و معاون آموزشی

2

آبان

پنج شنبه

27/8/89

نقش روابط اولیا در پیشرفت تحصیلی کودکان – توجه به زمانبندی دروس – تشویق همکاران به شرکت در کارگاههای آموزشی –توجه به میزان تکالیف درسی باتوجه به تواناییهای دانش آموزان ونیز نیاز درسی آنها

خانم والی

مسئول آموزشگاه

3

آذر

دوشنبه

8/9/89

اقدام پژوهی – جلب همکاری آموزگاران جهت برگزاری امتحانات میان نوبت اول و ارائه راهکارهای لازم جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

معاون آموزشی و خانم کتی خواه

4

دی

سه شنبه

7/10/89

نقش آزمایشها در خلاقیت کودکان – نظارت بر همسویی برنامه ها و روشهای کاری در چارچوب اهداف دوره تحصیلی و مفاد آیین نامه اجرایی مدارس – توجه به زمانبندی دروس – جلب همکاری آموزگاران دربرگزاری امتحانات نوبت اول

خانم اکبری

5

بهمن

سه شنبه

12/11/89

راه حلهای آموزش مسئله به دانش آموزان – تبادل نظر به منظورتشویق دانش آموزان موفق و پیشرفت تحصیلی امتحانات نوبت اول- بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان در امتحانات نوبت اول

خانم امتی

6

اسفند

سه شنبه

10/12/89

چگونه یک کلاس باانضباط داشته باشیم ؟ - برنامه ریزی جهت ارائه تکالیف نوروزی به دانش آموزان

خانم قره گزلو

7

فروردین

یکشنبه

18/1/90

راهکارهای لازم جهت جلب همکاری اولیا جهت پیشرفت تحصیلی کودکان – بررسی تکالیف نوروزی دانش آموزان و انتخاب موفق ترین آنها و چگونگی تشویق دانش آموزان برتر

خانم حیدری

8

اردیبهشت

چهارشنبه

5/2/90

راهکارهای تقویت یادگیری دانش آموزان و رفع موانع تحصیلی و کمک به دانش آموزان ضعیف – همفکری و تبادل تجربه در برگزاری کلاسهای تقویتی جهت دانش آموزان ضعیف

همکاران آموزشگاه پروین یک

در شورای آموزگاران آموزشگاه علاوه برموضوعات مطروحه دربرنامه سالانه برنامه اقدام

پژوهی از ابتدای سال تحصیلی مد نظر است و جلسات مخصوص این برنامه با حضور افراد

موفق در برناه سال گذشته صورت می گیرد .

این جلسه در تاریخ 30 / 8 /89 با اجراو همکاری خانم تلخابی معاون آموزشی آموزشگاه و نیز

خانم کتی خواه آموزگار پایه اول آموزشگاه که در برنامه دوازدهم اقدام پژوهی رتبه آورده اند

برگزارشدکه خلاصه آن به شرح ذیل است :

اقدام پژوهی : پژوهش در عمل است . فعالیت یا عملی مه در آن فرد می کوشد وضعیت

نامطلوب را به وضعیتی نسبتا مطلوب تغییر دهد.

اهمیت و ضرورت اقدام پژوهی : 1 – پیشرفت فردی  2- پیشرفت حرفه ای   3- پیشرفت

سازمانی   4- ایجاد نظام آموزشی و تربیتی کارآمد

کلیات اقدام پژوهی : الف ) کشف مسئله   ب) حل مسئله 

پیامدهای اقدام پژوهی :

1-     درتعریف و برداشت معلمان از مهارتهای حرفه ای و نقش شان تغییراتی ایجاد می کند .

2-     احساسات خودارزشی و اطمینان آنهارا افزایش می دهد .

3-     آگاهی های آنها را از موضوع های کلاسی افزایش می دهد .

4-     آمادگی آنها را برای تفکر و تعمق بهبود می بخشد .

5-     ارزشها و باورهایشان را تغییر می دهد .

6-     مشارکت معلمان درپژوهش سبب می شوداعتمادبنفس وخودباوری آنان تقویت می شود و...  

در تاریخ 4/7/89 شورای آموزگاران با موضوعات مطروحه ذیل برگزار شد :

در این جلسه همکاران ضمن آشنایی با یکدیگر و نیز با کادر آموزشگاه از سوابق کاری یکدیگر

مطلع شدند و متعهد گردیدند که یک سال تحصیلی را در کنر یکدیگر در جوی صمیمی و مانوس

سپری سازند .(انشاالله)

ما نیز(مسئول آموزشگاه) ضمن خیر مقدم به همکاران و تبریک بازگشایی مدارس سال خوبی

را سرشار از موفقیت و پیروزی در کنار آنها آرزو کردیم .

در این جلسه آیین نامه انضباطی آموزشگاه مطرح شد.

توافق اولیه بین همکاران و کادر اجرایی آموزشگاه انجام شد .

همکارا از بین خودشان و با نظر ورای خودشان یکی از همکاران را به عنوان نماینده معلمان انتخاب

کردند .

خداوند یارویاور همگان باشد .

 در تاریخ 27/8/89 شورای آموزگاران با موضوع :  نقش روابط اولیا در پیشرفت تحصیلی

کودکان و اجرای خوب سرکارخانم والی آموزگارپایه چهارم آموزشگاه برگزارشدو مطالب

مفیدذیل بیان شد:

هرکه را جامه زعشقی چاک شد                                اوزحرص و عیب کلی پاک شد

بیان ویژگیهای خانواده متعال :

1-     روابط بین زن و مرد متعادل باشد.

2-     دراین خانواده ها قانون و مقررات و نظم خاصی به چشم می خورد .

3-     همه افراد به وظایف خود آشنا هستند و آن را به نحواحسن انجام می دهند .

4-     جایگاه بزرگی و کوچکی دراین خانواده ها حفظ شده است .

هرگاه خانواده ای با هم سازگارباشند؛ فرزند آنها نیز با خانواده و جامعه سازگارخواهدشد. دانش آموزی

که در مدرسه حاضرمی شود نیاز به آرامش و احساس راحتی و آرامش فکری و روانی دارد و این آرامش از

ابتدای کاردر محیط خانواده به وجود می آید.

اگر پدرومادر نسبت به هم با محبت و خوشرویی برخورد کنند کودکان نیز این محبت و خوشرویی را می

آموزند و به دیگران انتقال می دهند . و بالعکس .

پس لازمه ی آموزش صحیح و درست کودکان , آموزش خانواده ها و آشنایی پدر و مادربا وظایف خود

ونحوه ی برخورد با کودکان می باشد .

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه 1388/11/25ساعت 17:30  توسط خانم سعادت سرشت مسئول آموزشگاه  |